VANLIGA FRÅGOR (FAQ)

Beställning & retur

Jag har inte fått någon orderbekräftelse trots att betalningen genomförts

Kvittot/orderbekräftelsen har högst troligen hamnat i skräpposten om du inte hittar det i din inkorg. Maila oss om du mot förmodan inte hittar verifikationen i skräpposten så skickar vi en ny kopia.

Hur tar jag emot paketet jag beställt?

Nästan alla paket som beställs skickas till kundens brevlåda. Om ordern kräver ett extra tungt/stort paket så kan det istället hamna hos ett postombud nära dig. Du blir då informerad om upphämtningen via mejl/sms.

När kan jag förvänta mig leveransen?

Leveranstiden beror helt på när du placerar ordern och generellt tar det 1-3 arbetsdagar. Vi packar och skickar ordrar minst tre dagar i veckan, oftast Mån, Ons & Fre. Har du tur och lägger ordern en kort stund innan vi skickar iväg paketen kan du få leveransen redan dagen därpå!

Vänligen notera att leveranstiderna kan vara längre vid röda dagar.

Hur returnerar jag en vara?

Maila oss med information om din retur så skickar vi adressuppgifter. Kunden står för returkostnaden förutom när beställningen överstigit 299 kr. Undantaget gäller även vid reklamationer, i detta fallet skickar vi en retursedel och då är returen givetvis kostnadsfri.

Det är väldigt viktigt att du skickar tillbaka produkterna i samma skick som du tog emot dem i, dvs i säkert förvar och  oanvända. Använd samma förpackning som du tog emot produkterna i (om möjligt).

När och hur får jag tillbaka pengarna för en returnerad order?

Pengarna betalas till kontot du betalade med och du får tillbaka pengarna inom 14 arbetsdagar fr.o.m. dagen vi tagit emot din retur. Kontakta oss om det skulle uppstå ett ev. dröjsmål så hjälper vi dig spåra returtransaktionen via våra tredjepartsleverantörer.

Hur många dagar har jag på mig att returnera en vara?

Om inte särskilda överenskommelser har bestäms så gäller 14 dagar fr.o.m. att du tagit emot produkten.

Något är fel på min produkt. Hur reklamerar jag?

Om vi skulle skicka en produkt som visar sig ha något fel eller inte matchar produktbeskrivningen så kan du reklamera varan/varorna. Du reklamerar din vara genom att maila oss och uppge följande:

1) Ditt fullständiga namn och beställningsnummer.

2) Ange vilken/vilka produkter som är skadade eller felaktiga.

3) Beskriv felet/skadan och bifoga en bild på detta.

4) Avvakta med besked om din reklamation beviljats/nekats.

Om du kan bevisa felet så ersätter vi den skadade/felaktiga produkten med en felfri, både kostnads- och fraktfritt.

Läs mer om vad som exakt gäller vid reklamationer på konsumentverket.

För företag

Kan vi handla på faktura?

Ja, ni kan handla på faktura men då sker det utanför webbshoppen, vanligtvis mail.

Skicka ett mail till: Kontakt@swefrix.se

Kan vi få ett eget tryck på era friktionspennor?

Ja, det är möjligt när ni lägger en bulk order. Ta kontakt med oss på mail.

Vi vill gärna återförsälja era produkter, hur går vi tillväga? Är det lönsamt för oss?

Lönsamheten beror på er bransch och vilken målgrupp ni når ut till. Vi har en del skolcaféer som säljer våra produkter till studenter/elever med goda säljresultat.